Familjer i olika världsdelar

    Montessori Tidbits

       

Jag fick en förfrågan om ett material där man skulle sortera familjebilder efter världsdel. Vill dock skriva att när man gör detta material så blir det väldigt generellt och allmänt. Eftersom varje väldsdel består av väldigt många invånare så är det svårt att hitta bilder som passar in på alla och det måste man prata med barnen om tycker jag. Sedan flyttar människor och därför blandas befolkningar upp.

Materialet innehåller 2 familjebilder för varje världsdel och en kartbild från varje världsdel, Antarktis är dock inte med i materialet. Afrika (Malawi, Somalia), Asien (Pakistan, Kina), Europa (Storbritannien, Ryssland), Nordamerika (en svart och en vi familj), Oceanien (aboriginsk familj, vit)  och Sydamerika (Brasilien)

Jag delatar i en "geografisk blog-hop" som amerikanska Leann på  Montessori Tidbits har ordnat. Det betyder att olika bloggar gör inlägg om de olika världsdelarna och delar med sig av idéer, tips och material. Här är mitt bidrag till material om världsdelarna. Besök gärna hennes sida och titta på alla andra montessoribloggares idéer.

This is todays contribution to the geography blog hop that Leann, over on Montessori Tidbits is hosting, from me.

This is a material that your child can use to sort people who lives in diffrent continents. There are 2 pictures to every continent. This material you can get for free, just email me.

Vill du ha materialet så maila mig. [email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0