Firar Eid al Adha



I morgon/idag (5 november) tar jag ledigt från bloggen för att fira Eid al Adha med min familj.

Vi går och ber Eidbönen i moskén i närheten. Därefter åker vi hem till svärfar med familj och där slaktar vi ett får (vi bor i Algeriet och inte i Sverige lol så bli inte oroliga, här är det lagligt). Det blir melfouf (lever inlindat i fett som grillas på öppen eld) och sedan äter de andra fårmage med något till.

Själv tänker jag efter slakten ägna mig åt lekar, sånger och skattjakt med mina barn och äta kakor och tårta tillsammans med dem och ta det lungt. Äter dock gärna en massa maträtter gjorda av köttfärs sedan.

Återkommer till bloggen efter någon dag eller två.

Mvh
Amina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0