Pärltrappan












Ett material som i boken "Montessori i hemmet - lågstadieåren" heter pärltrappan. När jag tittade på nätet så hittade jag lite fler övningar så då gjorde jag några till material. Materialet består av pärltrappan i färg, pärltrappan i svart/vitt där barnet ska färglägga pärlorna i rätt färger. Pärlor i färg där barnet ska träna att skriva siffrorna, pärlor i färg där de ska träna skriva siffrorna namn, pärlor i svart/vitt där barnet ska färglägga pärlorna i rätt färg och där de ska träna att skriva siffror och träna att skriva siffrorna namn och ett papper där barnen ska färglägga vilka pärlrader som blir tio tillsammans.

Vill du ha materialet så maila mig. [email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0