Grammatiska symboler planscher














Här är ett material om grammatik symbolerna. Barnet ska lära sig hur symbolerna ser ut, vilka färger de har och vad de heter. De planscher som är utan namn ska barnet färglägga, de planscher som är utan namn där ska barnet lägga  rätt namnkort på.

Materialet innehåller 4 planscher, 1 med färg och namn, 1 utan färg med namn, 1 med färg utan namn och 1 utan färg med namn och namnkort till planscherna utan namn.

Vill du ha materialet så maila mig. [email protected]

Det kan vara fel i detta material, jag har letat i böcker och på nätet och det är några saker som är olika på de olika ställena. Det gäller vilken färg artikel ska ha ljusblå eller grå, vilken figur som är pronomen och vilken som är konjunktion och åt vilket håll interjektionfirguren ska ligga. Om det är någon som kan detta och vet hur det ska vara på svenska så kommentera gärna om detta är rätt eller vilka fel jag har gjort så jag kan ändra. Kommentera eller maila mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0