a-ö ord

















Mitt nya språk material fick jag iden av på montessorimaterial.se. Detta material består i ett kort med fem bilder och tomma rutor till plats för bokstavskort. Varje bokstav har ett kort utom w och q. Bokstaven z fick bara tre ord eftersom det är svårt att hitta ord och bilder.

Med i materialet är små bokstavkort och ett kort till pedagoger eller läskunniga barn. Om man vill ha ett bra kontrollmaterial till alla barn så kan man skriva ut materialet två gånger och klistra fast bokstavskorten innan man laminerar det materialet. Då kan barnet ta fram svarskortet till sin bokstav när den vill rätta materialet.

Är du intresserad av materialet så maila mig så mailar jag det till dig. [email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0