En dag





   

Ett material som jag kallar "En dag". Materialet innehåller 26 små bildkort, 26 små textkort och 2 uppsättningar med veckans dagar, antingen med veckodagar i svart och helgdagarna i rött eller med konsonanter i blått och vokaler i rött.

Man kan använda materialet på olika sätt, det som passar en själv. Min tanke var att
låta barnet lägga upp hur dagen kommer att se ut
visa vad de har gjort i helgen med bilder
pedagogen sätter upp dagen och barnet ska lägga samma på sin bänk/ sitt bord
sätter upp dagens aktiviteter på samlingstavlan
klistra fast en vanlig dags aktiviteter i sin pärm/bok

Ni kommer säkert på fler ideer, skriv gärna ner dem under kommentarer här nedan så spider ni tips till andra läsare av bloggen.

Vill du ha materialet, maila mig så mailar jag det till dig. [email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0