Pick-upens delar

                                   

På sidan walk beside me kan man skriva ut dessa 3 dels korten om en pick-up tuck. Hon skriver på sidan att hon har gjort dem väldigt enkla så att hennes son kan läsa dem själv, eller de flesta orden och sedan lista ut de andra.

Sådana här kort kan man göra själv ganska enkelt. Välj något som du vill att ditt barn ska lära sig de olika delarna av, ett flygplan, en elefant , ett hus eller något annat. Leta efter en bra bild på detta föremål på nätet, sök på coloring och sakens namn på engelska så blir det enklare. Jag använder mig av power point när jag gör mitt material men det finns flera olika program att använda sig av. Jag mäter där upp storleken på korten som jag vill ha och lägger till en mindre ruta för texten. Sedan klistrar du in din bild på så många kort som du vill ha och skriver de olika delarnas namn under på textrutan. Skriv ut två exemplar av korten och färglägg den del på bilderna som texten säger. Det ena kortet klipper du itu mellan bilden och text och den andra behåller du hel. Laminera korten och använd dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0