Geografi: Länder

 
 

 

Jag har gjort ett material om länder. Barnet ska lägga rätt namn, flagga, karta och fyra mindre bilder på rätt bakgrund. Än sålänge har jag bara tre länder tanken är att det ska bli fler men inte på et tag. Min tanke är först att göra ett land från varje världsdel och sedan kanske fler länder som mina barn arbetar om eller är intresserade av. Nu finns Marocko från Afrika, Sverige från Europa och Kina från Asien. Det är svårt att komma på vilka bilder man ska ha som ska representera ett helt land men dessa har jag valt.
Marocko: tajinegryta, couscous, Hassan II moske, kakelmosaik
Sverige: köttbullar, dalahäst, älg och Globen
Kina: ätpinnar, panda, risfält och kinesiskamuren.

Vill du ha materialet så maila mig så mailar jag det till dig. [email protected]

Om jag gör fler länder kommer jag att lägga in dem här under samma rubrik (och det gör jag även med annat material som jag ökar) så titta i kategorin Material som jag har gjort och gå bakåt i tiden för att se om det finns något nytt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0