Fruktträd






Detta material om svenskafruktträd är liknande det om svenska träd som jag lade in för någon dag sedan. Barnet ska lägga rätt blomma, rätt frukt på träd kort och rätt frukt.

Materialet består av de fyra vanligaste svenska fruktträden: äpple, päron, plommon och körsbär.

Vill du ha materialet så maila dig så mailar jag det till dig. [email protected]

Jag har även gjort detta material där barnen ska sortera vilka fruktträd som växer i Sverige och vilka som inte gör det. I materialet finns fyra stora kort med svenska fruktträd: äpple, päron, plommon och körsbär, 4 träd som inte växer i Sverige: ananas, dadlar, apelsin och banan. Det finns små fruktkort som barnet ska lägga på rätt träd och två svenskaflaggor som kan användas vid sorteringen. Det finns även två kontrollkort så att barnet själv kan rätta sitt material.




Vill du ha material så maila mig så mailar jag det till dig. [email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0