Blomman



Sparklebox har dessa bilder på en blomma och dess olika delar. De har också stora bilder på maskrosens livscykel.

1+1+1=1 har en sida med bilder på en blomma, orden till och svaren.

 
Anhonouredmuslimwomen tipsar om detta material. Det är 3 dels kort om blommarns delar och blomplanscher. Jag har sett på nätet att många har gjort dessa i tyg, det finns även pussel i trä.

Här är 3 dels kort med vilda blommor. Jag känner dock inte igen de flesta. Det är 8 sidor med två blommor på varje.

Montessorimaterial.org har ritade kort om blommans delar.

Homemademontessori har väldigt många kort om de olika delarna på blommor, träd och andra växter.

Mamankangourou har tre sidor med blommor, samanlagt 126 blommor. Man måste skriva ut materialet två gånger för att få 3 dels kort.  sida 1, sida 2 och sida 3.

Aladouce har också 3 dels kort med blommor.

Själv har jag gjort

Sortering av vilda och planterade blommor
 

Sedan har jag gjort ett material där barnet ska sortera vart blommorna växer.
   

Och ett där barnet ska sortera blommorna efter vilken färg de är.
 

Läs mer om mina material och se fler bilder här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0