Afrikanska länder och flaggor



När jag letade efter material om Afrika så saknade jag kort om länderna och flaggorna. Så jag gjorde egna 3 dels kort.

Här ovan ser ni 3 dels kort om var i Afrika de olika länderna ligger. Eftersom länderna är många så har jag bara gjort ett kort på varje land. Man måste alltså skriva ut materialet i två exemplar.



Sedan gjorde jag detta 3 dels korts material om de olika ländernas flaggor. jag tänkte att man skulle kunna använda dessa material tillsammans, Alltså para ihop rätt land med rätt flagga.

Vi göra fakta kort om alla länder och hela världsdelen. När de är färdiga lägger jag in dem här.

Ska tillägga att kartor och flaggor har jag hittat på här.

Om ni är intresserad av materialet så maila mig på [email protected]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0