Träd



Här är ett material om svenska träd. Det översta kortet är ett kontrollkort. Det understa kortet ska man klippa isär det till fyra kort som barnet sedan ska sätta ihop.

De träd som är med i materialet är: ek, gran, tall, en, lärk,al, lönn, rönn, oxel, alm, ask, asp, björk, bok, hästkastanj och lind.

Jag hade tänkt att göra ett material med 3 dels kort men tyvärr hittade jag inga bra kort på träd på nätet så vi får se hur jag ska lösa det hela.

Är du intresserad av detta material så maila mig [email protected] så mailar jag det till dig.

Jag har gjort ett till material om träd. det är liknande men eftersom jag hade bilderna så gjorde jag materialet.



Här ska barnet lägga rätt kotte/frö/näver, rätt stam och rätt blad till rätt träd. Ni måste koda korten på baksidan så att barnet kan rätta själv. Jag gjorde ett sommarblad och ett höstblad så att man kan välja vilket man vill använda.

Vill du ha material så maila mig så mailar jag det till dig. [email protected]

Kommentarer
Postat av: Maria - Förskoleburken

Hej!

Vilken bra idé! Kanske du kan ha hjälp av dessa länkar!?



http://forskoleburken.blogspot.com/2010/08/farglaggningsbilder-natur.html



http://forskoleburken.blogspot.com/2010/11/skogspyssel-och-tradfakta.html

2010-12-04 @ 11:12:45
URL: http://forskoleburken.blogspot.com
Postat av: Amina

Hej Maria



Tack för länkarna. Jag såg detta material en gång på nätet men då handlade det om de olika amerikanska staterna. Jag tycker om när jag hittar tankar/idéer som jag kan föra över till annat nytt material.

Ska titta på länkarna och se om jag kan ha användning av dem. Nu försöker jag att göra något material om blommor efter lite insperation från din sida där du skrev om vårblommor.

2010-12-04 @ 22:48:25
Postat av: mirjana

Vilken bra idé!

2011-12-17 @ 21:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0