Europeiska länder 2


















Här kommer nya europeiska länder. denna gång är det Spanien, Tyskland, Frankrike. Ryssland, Österrike och Nederländerna.

Spanien: paella, kastanjetter, tjurfäktning och Alhambra
Tyskland: köndel, autobahn, mercedes och Brandenburger tor
Frankrike: croissant, eiffeltornet, tour de France och Triumfbågen
Ryssland: rödbetssoppa, babuschka-docka, transsiberiska järnvägen och Kreml
Österrike: wienersnithzel, skidåkning, alphus och operahus i Wien
Nederländerna: Goudaost, träskor, husbåt och väderkvarn.

Denna gång har jag gjort flaggor som jag tänkte att man skulle kunna sätta på baksidan som kontrollkod, så att barnet kan självrätta sitt arbete.

Vill du ha material? Maila mig så mailar jag det till dig. [email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0