Rosa kort - omgjord version













Det här är ett språkmaterial som kallas rosa-kort. Jag har sett det på flera montessorisidor. Den rosa färgern betyder att orden är fonetiska ord (där alla bokstäver uttalas ljudenligt). Jag har tyvärr inte ordlistorna så jag har använt mig av boken "Montessori i hemmet lågstadieåren" som är skriven av Elizabeth G Hainstock och sedan letat fram en del egna ord. Om ni har fler ord där det finns tomma kort så skriv gärna ner dem till mig så gör jag arbetet mer komplett.

Materialet innehåller nu 93 rosa ordkort och 93 bildkort. Korten på bilderna är för små så jag har gjort den störra. Jag har mailat de som hade "beställt" materialet.

Vill du ha materialet? Maila mig så mailar jag det till dig. [email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0