Begynnelsebokstaven i ordet







Jag har arbetat med att göra språkmaterial, vilket tar mycket längre tid än att göra 3 del kort. Detta material såg jag på en montessorisida men då det var en engelsk sida så fanns inte å, ä och ö med. Där var vokalerna blå och konsonanterna röda och så passade inte bilderna till bokstäverna. Så nu har jag gjort ett eget material.

Det består av bokstavskort där det finns en tom ruta och där ska barnet lägga rätt bildkort. Bilden på kortet ska börja på bokstaven där barnet lägger kortet. Jag har gjort ett kontroll kort till den vuxne eller om barnet själv kan läsa. Annars tänkte jag att man kan skriva ut bokstavskorten två gånger och klistra rätt begynnelsebokstav på baksidan av bildkortet innan man laminerar det, så att barnet kan rätta i sitt eget arbete. Jag hittade inga ord som började på q och w så där får barnet lägga den stora bokstaven istället.

Vill du ha material så maila mig så mailar jag det till dig. [email protected]

Jag återkommer med mer språkmaterial inom kort.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej! Jag är innne på din blogg ofta och tycker om det jag ser. Nu skulle jag vilja ha det språk material du lagt in den 7 januari med begynelsebokstav, men kommer inte in på mailen hos dig. Åsa

2011-01-07 @ 18:26:12
Postat av: Amina

Hej Åsa



Det brukar inte krångla med min mail, jag har fått flera mail idag.



Men jag har skickat materialet till dig som du ville ha.



Hälsningar Amina

2011-01-08 @ 01:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0