Europeiska länder 1
















Jag gjorde ett material för ganska länge sedan om olika länder och tyckte iden var bra. Nu har jag gjort fler länder. Först ut några europeiska länder. Sverige, Danmark, Estland, Grekland, Italien och Storbritannien.

Sverige: köttbullar, dalahäst, älg och Globen
Danmark: pölse, vindkraftverk, runde tårn och den lilla sjöjungfrun
Estland: limpa, körsång, färja och gränsen till Ryssland vid Narva
Grekland: sallad, vit hus med blå dörr, vakt vid parlamentet i Aten och akropolis
Italien: pizza, gondol, vespa, lutande tornet i Pisa
Storbritannien: frukost, tedags, dubbeldäckare och Big Ben

Barnet ska lägga rätt flagga, karta och fyra små bilder och hitta rätt namnlapp.

Jag har fler länder på gång både från Europa och de andra världsdelarna.

Vill du ha materialet? Maila mig så mailar jag det till dig. [email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0