Vad är det för väder?





Har letat runt på olika montessorisidor för att hitta ett bra material om vädret till en kalender. Fastade till slut för ett material på montessoriprintshop som man kan ladda ner gratis här. Jag gjorde en del ändringar när jag gjorde mitt material men i princip är det samma.

Min tanke var att man klipper ut och laminerar materialet. Sedan sätter man upp textkorten på kalendertavlan/samlingstavlan och så ska barnet ta rätt bild för vad det är för väder ute och sätta på Idag är det..., vill man använda texterna igår var det och imorgon blir det så gör man det. Barnet kan ju få gissa vad de tror att de blir imorgon eller så tittar man i en tidning. Dagens temperatur är-kortet tänkte jag att barnen får titta på en termometer som sitter på utsidan och sedan skriva med en penna som man kan sudda ut nästa dag, vilka grader det är.

Ni kanske kommer på andra användningsområden för materialet.

Vill du ha materialet? Maila mig så mailar jag det till dig. [email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0