Sortera djur efter världsdel de lever i

                

Jag har gjort ett material där barnet ska sortera djur efter i vilken världsdel de lever i. Det finns 8 djur för varje världsdel och ett kontrollkort för varje världsdel.

Djuren är:
Sydamerika: Tapir, groda, lama, alpacka, sengångare, myrslok, bältdjur, galapagos sköldpadda
Nordamerika:grisslybjörn, gaffelantilop, tvättbjörn, bisonoxe, opossumråtta, skunk, bisamråtta och isbjörn
Asien: panda, kamel, tiger, jak, orangutang, binturong,sikahjort och elefant
Europa: älg, rödekorre, rödräv, varg, gems, igelkott, lokatt och rådjur
Afrika:schimpans, zebror, gorilla, gepard, lejon, leopard, surikat och giraff
Oceanien: vombat, dingo, kooalabjörn, känguru, näbbdjur, tasmansk djävul, pytonorm, quokka
Antarktis: knölval, späckhuggare, kejsarpingvin, sälar

Vill duha materialet, maila mig så mailar jag det till dig. [email protected]

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej,



bra jobbat-sådant som man behöver-populärt,

två frågor:

rosa bakgrund?....

jag tror du har fått fel text på djuren där står näckrosor o knoppar: intill Antarktis.



Vad har du för priser?

2011-02-28 @ 18:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0