Fåglar


Själv har jag gjort 3 dels kort/termenologikort av fågeln. De har ögon på de riktiga korten. Korten är svartvita och med text under men du själv eller barnet får färglägga rätt del. Delarna är: fågel, huvud, bröst, vinge, kropp, stjärt, ben, klor och näbb. Det finns även tre tomma kort.

   
Sedan har jag gjort kort på stannfåglar och flyttfåglar. Materialet består av 3 delskort på 10 fåglar som stannar i sverige över vintern och 10 som flyttar. Det finns två kort för sortering ett där det står stannfåglar med en bild av fåglar på vintern och ett med flyttfåglar och 2 kontrollplanscher så att barnet själv kan se om den har gjort rätt i sin sortering. Stannfåglarna är: kråka, pilfink, skata, lavskrika,gråsparv, talgoxe, domherre, koltrast blåmes och större hackspett och flyttfåglarna är: stare, sädesärla, sånglärka, tofsvipa, svartvit flugsnappare, hussvala, strandskata, björktrast, lövsångare och fisktärna.



Jag har även gjort vanliga enkla 3 dels kort på 40 vanliga fåglar i Sverige.

Är du intresserad av mitt material så maila [email protected] så mailar jag dig materialet du vill ha.

Kommentarer
Postat av: Claudia Edlich

hej

såg ditt material och blev intresserad.

Kostar ditt material något? i så fall hur mycket?

jag arbetar i en åldersblandad klass på lågstadiet

1-3:a.

Vänligen

Claudia Edlich

Vilans skola

2011-01-17 @ 15:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0