Röda prickar





Ett liknande material har jag sett på olika sidor där man kan köpa montessorimaterial. Jag gjorde ett med prickar och ett uan prickar och sedan prickar till. Barnet ska lägga rätt antal prickar under varje siffra. Det är viktigt att barnet lägger prickarna rätt för att det lär dem om vilka tal som sedan är udda och jämna.

Efter påpekande har jag ändrat i materialet. Fick lära mig att på ojämna ska sista pricken ligga i mitten för vid jämna tal ska barnet kunna dra fingret igenom alla prickarna medan de itne kan det på ojämna tal. Ser ni andra fel i materialen som jag har gjort själv, hör gärna av er så att jag kan rätta till det.

Vill du ha material så maila mig så mailar jag det till dig. [email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0