Islam: Islams pelare

Jag är en troende och praktiserande muslim och har därför gjort en del islamisk material som inspereras av Montessorimaterial. Om du inte själv är muslim så kanske du har muslimska barn på förskolan/skolan eller ni kanske läser om religionen Islam.

Jag kommer lägga in de material som jag har gjort här.

Börjar med ett 3 dels kort om islams pelare, grunderna i religionen.Jag har gjort kort där namnen på pelarna står på arabiska men med svenska bokstäver och kort där det är de svenska orden. Till korten finns också en kontrollmall på i vilken ordning man ska lägga korten.
Shahada - salat - zakat - saum - hajj
trosbekännelse - bön - allmosa - fasta - pilgrimsfärd





Om du vill ha materialet så maila mig så mailar jag det till dig. [email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0